sunnuntai 9. lokakuuta 2011

Matkoja ja kirjoja

Mukavaa, ainakin yksi ihminen on kommentin perusteella löytänyt blogiini! En ole mikään blogien suurkuluttaja, joten en tiedä pitäisikö jo nyt alkaa "tositoimiin" eli bloggaamaan itse asiasta. Itse ajattelin vielä tämän tekstin kuitenkin omistaa blogini ja itseni esittelylle, toivottavasti ette kyllästy!

Matkailu on ollut aina lähellä sydäntäni ja nautin kaikenlaisista kohteista. Viihdyn hyvin rantalomalla tekemättä viikkoon tai kahteen mitään (tämä antaa myös mainion tilaisuuden edetä lukemista odottavien kirjojen listalla!). Pidän myös kaupunkilomista, sisälsivät ne sitten shoppailua, kulttuuria, nähtävyyksiä taikka vain kahvilassa istumista ja ihmisten katselua. Viihdyn myös erilaisilla aktiviteettilomilla.

En myöskään arvostelisi tai kategorioisi ihmisiä vain sen mukaan, miten he matkansa hoitavat: olen käynyt koko pienen nuoruuteni pakettimatkoilla vanhempieni kanssa. Viimeaikoina matkani ovat lähinnä keskittyneet ystävieni tapaamiseen maailmalla, en edes muista koska viimeksi olisin yöpynyt hotellissa. Olen ollut itse vaihdossa (kuulette siitä myöhemmin lisää), joten olen käynyt moikkaamassa vaihtoystäviäni sekä myös ystäviäni Suomesta, jotka ovat olleet vuorostaan vaihdossa. Aiemmin mainitsemani vajaan kolmen kuukauden reissu (myös siitä tulette kuulemaan) tulevana talvena tulee taasen olemaan reppureissu. Täten monenlaiset eri matkustusmuodot ovat minulle tuttuja ja mielestäni niissä kaikissa on hyviä puolia.

Myöskin kirjojen suhteen olen melko kaikkiruokainen, niin laadun kuin genrenkin suhteen. Näin äkkiseltä vain perinteiset dekkarit tulevat mieleeni ei niin houkuttelevana luettavana. Olen niitäkin jokusen lukenut enkä sinänsä inhoa niitä, mutta tuntuu että kun on lukenut yhden, on lukenut ne kaikki. Mutta odotettavissa on siis suhkot monenlaisen kirjallisuuden puimista. Tänä syksynä olen lisäksi lukenut erityisen paljon matkaoppaita, joten asiaa tulee riittämään niistäkin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti